Napisz do nas.
info@bezcenzury.ketrzyn.pl

Media

 

 

 

 

 

 

Skąd przyjadą TIR-y? 

Najazd ciężarówek  na Kętrzyn zbliża się wielkimi krokami. Katalizatorem tego problemu jest oczywiście decyzja podjęta jednogłośnie przez wszystkich  radnych rady miejskiej. Szkodliwa decyzja, która ułatwi samorządowi województwa zrealizowanie swoich planów - niestety kosztem Kętrzyna.

Pytanie postawione w tytule, coraz częściej zadają Mieszkańcy, bo "bohaterscy obrońcy interesów Kętrzyna"  chyba nadal pozostają dumni że swojej indolencji i karygodnej decyzji. Problem Szanowni Państwo jest jak najbardziej rzeczywisty, chociaż patrząc z dzisiejszej perspektywy umiarkowanej wielkości ruchu ciężkich zespołów pojazdów przez miasto, faktycznie trudno jest dostrzec wiszące w powietrzu zagrożenie. To wszystko zmieni się jednak radykalnie, z chwilą przebudowy drogi 592 do Giżycka. 

Droga 592 wraz z drogą 513 na odcinku Lidzbark - Pasłęk oraz odcinkami dróg krajowych w tym DK51 Lidzbark - Bartoszyce, stanowi najkrótsze i najwygodniejsze połączenie portów w Trójmieście i Elblągu z przejściem granicznym w Budzisku koło Suwak. Droga 592 to także najszybsze połączenie dla rosyjskich ciężarówek wyruszających z Obwodu Kaliningradzkiego. O atrakcyjności tego połączenia świadczy chociażby fakt, że już od kilkunastu lat część kierowców nie bacząc na ograniczenia tonażowe, decyduje się mimo groźby kary, na jazdę tą trasą. Zysk na paliwie i czasie przejazdu kusi, chociaż na razie tylko tych, co lubią ryzykować.

Ruch drogowy w badaniach naukowych przyrównuje się do cieczy. Nie bez przyczyny. Potok ruchu podobnie jak strumień wody szuka najkrótszej drogi. Gdy na podwórku stoi kałuża, nie spuścimy z niej wody rysując kredą kreskę na asfalcie lub betonie. Tak samo trudno jest zmusić kierowców do nielogicznej i nieekonomicznej z ich perspektywy jazdy z Gdańska do Suwałk przez Olsztyn i Mrągowo zwłaszcza, gdy przejazd pomiędzy Kętrzynem a Giżyckiem będzie już legalny . 

W ramach przebudowy drogi nie tylko zniszczone zostaną jej walory estetyczne, a w obszarze miasta Kętrzyn również i użytkowe, ale podniesiona jej nośność, co oznacza tyle co zielone światło do jazdy przez Kętrzyn dla wszystkich TIR-ów które dziś jadą przez Olsztyn i Mrągowo. "TIRostrada" przez Kętrzyn, to nie tylko obniżenie warunków życia w Kętrzynie, ale też spadek bezpieczeństwa ruchu na całej drodze 592 zarówno w kierunku Bartoszyc, jak i Giżycka.

 

Dlatego tak ważna jest budowa obwodnicy w Kętrzynie, która ruch w kierunku Suwałk zdejmie z drogi 592 do Giżycka i przerzuci na drogę 650 omijającą praktycznie całe Mazury. Droga 650 została zmodernizowana w wysokim standardzie i już czeka na przejęcie tego ruchu. Wówczas droga do Giżycka stałaby się spokojną drogą lokalną, bezpieczną dla Mieszkańców i Turystów. Niestety głosowanie w dniu 27 maja tego roku może wskazywać, że radni miejscy mają w nosie bezpieczeństwo mieszańców Kętrzyna.  

Pan M

Autor posiada wieloletnie doświadczenie w dziedzinie transportu; w obszarze inżynierii ruchu - w tym w   analizie, modelowaniu i diagnozowaniu zagrożeń  ruchu drogowego  oraz opracowywaniu koncepcji i projektów organizacji ruchu.

 

KBC

Przed przebudową ulicy Traugutta, w 2013 roku, Pan M ostrzegał, że przebudowa tej ulicy wraz z rondami, stworzy niebezpieczne miejsca, ponieważ założenia tej przebudowy są wadliwe. Urzędnicy i radni z entuzjazmem twierdzili inaczej. Dziś rondo Dmowskiego jest punktem wielu kolizji.

Dlaczego urzędnicy i radni nie potrafią uczyć się na swoich błędach? Dlaczego popierają przebudowę drogi 592 i ulicy Mazowieckiej, zamiast budowy obwodnicy i remontu odtworzeniowego drogi 592 i ulicy Mazowieckiej? 

Przebudowa, to 200 milionów i przejazd - najazd TIR-ów w Kętrzynie w kierunku Giżycka.

Remont i obwodnica, to 150 milionów i przejazd TIR-ów obwodnicą w kierunku Węgorzewa.

Przebudowa utrudni jazdę samochodem osobowym do Giżycka, bo będą ją blokować wolniejsze TIR-y.

Remont to szybsza i bezpieczniejsza jazda. 

Przydrożne drzewo nie najedzie na samochód osobowy.

TIR najedzie samochód osobowy i zgniecie go, jak pudełko.

 

Dlaczego radni pomimo ostrzeżeń fachowca podjęli to stanowisko?

Dlaczego narażają zdrowie mieszkańców na hałas i spaliny TIR-ów?

Dlaczego narażają życie pieszych mieszkańców na przejściach? 

Dlaczego narażają zdrowie i życie mieszkańców jeżdżących samochodem

w Kętrzynie? Jeżdżących do Giżycka, Mrągowa i Bartoszyc?

 

 

 

 

Spis treści