Napisz do nas.
info@bezcenzury.ketrzyn.pl

Media

 

 

 

 

 

 

"Strzał w kolano".

Jakie są koszty autobusów elektrycznych?

Chwali się w internecie burmistrz Ryszard Niedziółka: A wiecie ilu pasażerów przewiozły nasze "elektryki" w marcu? Liczba pokazuje, że to była doskonała decyzja. W grudniu (komunikacja płatna) było to prawie 17 tys. osób. W marcu to 42 tys. osób!!! Cieszę się, że korzystacie Państwo z naszej komunikacji.
 
 
Do realnej oceny rzeczywistości przywołał go Pan M w komentarzu do artykułu w Tygodniku Kętrzyńskim Bezpłatne elektryki strzałem w dziesiątkę!
 
Strzał w dziesiątkę? Chyba w kolano. Socjalna, bezbiletowa komunikacja, nie jest w stanie konkurować z transportem indywidualnym - co potwierdza liczba samochodów pod zakładami pracy. I dobrze, bo gdyby ludzie Ci przesiedli się do transportu publicznego, byłby on jeszcze bardziej deficytowy. Paradoksem komunikacji bezbiletowej jest bowiem to, że każdy kolejny pasażer to dodatkowy koszt, podczas gdy w komunikacji tradycyjnej każdy kolejny pasażer to klient poprawiający wskaźnik rentowności. Zgodnie z tym co pisałem przed uruchomieniem komunikacji nieodpłatnej, nastąpił wzrost liczby pasażerów o osoby które w normalnych warunkach nie korzystałyby z transportu. Dodatkowo małe autobusy (a pisałem że potrzebne są duże) powodują, że nie ma miejsca dla potencjalnych pasażerów obecnie korzystających z samochodu prywatnego. Zatem projekt w żaden sposób nie zmienił struktury modalnej ruchu i nie można mówić o jego powodzeniu. Miasto w godzinach szczytu nadal stoi w korkach, a koszty komunikacji miejskiej poszybowały w górę.
 
KBC
Przypominamy że burmistrz do tej pory nie odpowiedział na  pytania, o koszty komunikacji miejskiej zadane podczas sesji, w dniu 29 grudnia 2022 r., o których piszemy w tekście: 

W ramach dostępu do informacji publicznej wnoszę o przedstawienie:

Analizy finansowej projektu inwestycji zakupu i eksploatacji autobusów elektrycznych zawierającej:

 

1) Plan finansowy na okres trwania projektu, tj. 5 lat, zawierający zestawienia finansowe pro forma dla kolejnych okresów realizacji:

a) rachunek zysków i strat,

b) bilans,

c) sprawozdanie z przepływów środków pieniężnych.

 

2) Ocenę ekonomiczną racjonalności i efektywności projektu (FCFE).

 

3) Ocenę ryzyka finansowego związanego z realizacją projektu z przedstawienie zmian NPV.

 

4) Plan finansowy na okres dalszego użytkowania autobusów elektrycznych, tj. 15-20 lat żywotności autobusów, zawierający zestawienia finansowe pro forma dla kolejnych okresów realizacji: rachunek zysków i strat, bilans, sprawozdanie z przepływów środków pieniężnych, ocenę ryzyka wzrostu kosztów z powodu wzrostu cen energii elektrycznej.

 

 

 

 

Kętrzyn straci miliony, bo Niedziółka nie chce złożyć kasacji od wyroku?

Stanisław Kulas, mieszkaniec miasta, zadał dwa pytania, w dniu 23 lutego 2023 r., podczas 69 Sesji Rady Miejskiej w Kętrzynie:

- Czy urząd miasta (burmistrz) złożył kasację od wyroku sądu przyznającego miliony odszkodowania dla właścicieli przedszkola niepublicznego?

- Jeżeli nie, to czy urząd miasta (burmistrz) ma zamiar złożyć kasację?

Burmistrz miasta na pytania nie odpowiedział. Potem opuścił obrady sesji przed punktem: wolne wnioski informacje oświadczenia, aby ponownie uniknąć odpowiedzi na zadane pytania.

W artykule:

Przasnysz wygrywa w sprawie żądań osoby prowadzącej przedszkole.

W sprawie, którą burmistrz Kętrzyna przegrał? 

pod linkiem

http://bezcenzury.ketrzyn.pl/sesje-rady-miejskiej-mm/co-pominieto-mm/757-przasnysz-wygrywa-w-sprawie-zadan-osoby-prowadzacej-przedszkole.html

pisaliśmy, że Sąd Najwyższy uchylił wyrok ws przyznania odszkodowania dla prowadzącej przedszkole niepubliczne w Przasnyszu.

Sąd uznał, ze odszkodowanie należy się wtedy, gdy wystąpi szkoda. Szkodę trzeba udowodnić.

Wyrok w sprawie odszkodowania dla prowadzącej przedszkole niepubliczne w Kętrzynie zapadł bez udowadniania wysokości szkody.

Już po sesji burmistrz zrobił dwa tajne spotkania z radnymi, na których podobno przekonywał, że kasacji nie złoży. Mieszkańcy miasta nie byli powiadomieni o tych spotkaniach.

KBC

Dlaczego burmistrzowi tak zależy na wypłaceniu nieuzasadnionych odszkodowań osobie prywatnej? 

Przecież te koszty poniosą wszyscy mieszkańcy naszego miasta. To około 150 zł na osobę dorosłą i na każde dziecko, tylko w tej jednej sprawie!

We wszystkich sprawach to ponad 1 tysiąc złotych na każdego mieszkańca!

Czy powinniśmy się godzić na wyciąganie pieniędzy z naszej kieszeni?

Czy rada miejska przerwie milczenie i zobowiąże burmistrza do złożenia kasacji, w obronie pieniędzy mieszkańców?

 

 

 

 

Chińskie autobusy

- chińska cenzura?

Portal Facebook Miasto Kętrzyn zamieścił następny propagandowy tekst o zakupie chińskich autobusów. Ta polityka popierania przez Niedziółkę chińskiego przemysłu budzi zdziwienie. Przecież Chiny stoją po stronie Rosji w wojnie z Ukrainą.

Pod postem pokazały się tylko dwa komentarze. Po kilku godzinach drugi komentarz został skasowany przez admina burmistrza.

Co takiego niewłasciwego było w tym komentarzu,

że został skasowany?

Ponieważ w internecie nic nie ginie dotarliśmy do skasowanego komentarza:

To rzeczywiście skandal gdy burmistrz (lub jego admin?) kasuje komentarz zawierający opinię fachowca.

Pan M o kętrzyńskim transporcie i komunikacji pisze od 2013 roku, a od miesiąca swoje komentarze umieszcza na własnym profilu   Facebook Pan M 

https://www.facebook.com/profile.php?id=100090577328971

To nie jest pierwszy komentarz kasowany przez burmistrza. To kabotyńskie zachowanie, gdy zamiast rzeczowej polemiki burmistrz cenzuruje komentarze.

Panie Niedziółka! Portal Facebook jest własnością miasta, czyli wszystkich mieszkańców. Kasować to pan może komentarze na własnym portalu a nie na miejskim.

Jeżeli pan Niedziółka nie potrafi odpowiedziec na polemikę, to niech milczy a nie kompromituje się cenzurą komentarzy usuwanych według chińskich instrukcji.

PS.

Prosimy o przysyłanie komentarzy kasowanych przez burmistrza. Komentarze zawierające merytoryczne opinie będziemy publikowali na naszej stronie internetowej.

 

 

 

 

Apel o utworzenie

jednostki wojskowej

- Lokalizacja jednostki wojskowej na terenie naszego powiatu ma szerokie poparcie wśród lokalnych samorządów, partii politycznych, organizacji społecznych i co najważniejsze mieszkańców naszego powiatu - mówi Zbigniew Homza pomysłodawca utworzenia jednostki wojskowej.

KBC

Mamy wysokie bezrobocie. Jednostka wojskowa usytuowana na terenie powiatu to dużo dodatkowych miejsc pracy, podatki wpływające do budżetu miasta i gmin oraz możliwość wykonywania usług przez lokalnych przedsiębiorców. 

 

 

 

 

 

Skargi na rozkład jazdy autobusów

Szumnie zapowiadany nowy rozkład jazdy spowodował liczne skargi mieszkańców na stronie internetowej Facebook Miasto Kętrzyn. Zgłaszano niewłaściwe zmiany godzin kursowania, złe oznakowanie kierunku jazdy oraz bardzo małą wielkość czcionki na tablicach przystankowych. Na skargi odpowiadał Facebook GF Transport Consulting założony przez miłośnika komunikacji Krzysztofa Zienkiewicza. Jednak z nieznanych powodów podczas konferencji w Ratuszu Krzysztof Zienkiewicz był przedstawiany jako ekspert ds. komunikacji miejskiej.

Krzysztof Zienkiewicz. Źródło FB Miasto Kętrzyn

Czy miłośnik komunikacji z kolekcją zabawek,  to właściwe kwalifikacje do opracowania rozkładu komunikacji miejskiej?

Na podstawie jakich kryteriów wybrano wykonawcę do opracowania nowego układu komunikacyjnego i rozkładu jazdy?

Jakie kwalifikacje posiadał wybrany wykonawca?

Burmistrz i zastępca do tej pory nie odpowiedzieli na te pytania zadawane w mediach.

Na temat nowego rozkładu jazdy wypowiedział się również Pan M, który od kilkunastu lat proponuje optymalne rozwiązania komunikacyjne dla naszego miasta: 

„Wstyd panie Zienkiewicz. Skopiowaliście całe elementy z mojego projektu, a mimo to stworzyliście bubla. Chciałoby się powiedzieć dać chłopu zegarek... Oczywiście to eufemizm, bo nikt wam niczego nie dawał...”

„Poznał pan już rozwiązanie dedykowane Kętrzynowi, nad którym pracowałem kilka lat, wykorzystał w sposób przypadkowy i nieuprawniony pewne jego elementy bez powiązania z innymi i wyszedł gniot. Bubel zawierający chyba wszystkie możliwe błędy i pozbawiony nowoczesnych środków inżynierii komunikacyjnej. Jak bardzo nieintuicyjne jest to rozwiązanie dowodzi nawet pańskie stwierdzenie o nauce nowego układu. I ta perspektywa korekt...

Rozumiem, że to już w ramach formuły pro bono?

Pytam, bo pytanie za ile i dlaczego akurat pan zajął się Kętrzynem - zadają również Mieszkańcy. Niestety burmistrz Niedziółka nie raczył jak dotąd udzielić odpowiedzi. Padło również pytanie o przetarg lub zapytanie ofertowe. To ważne. Bo widzi pan, gdyby miała miejsce taka procedura, mógłbym z panem wygrać i wtedy poznałby pan moje portfolio bez silenia się na złośliwości. No i co najważniejsze: Kętrzyn miałby modelowo zorganizowaną komunikację.

W moim projekcie z 2018 roku, na którym w tymże roku wyborczym popularność polityczną zdobył kętrzyński PiS, oprócz pańskich błędów, co oczywiste, nie było jednej rzeczy: przebiegu linii komunikacji miejskiej ulicami Skłodowskiej i Szpitalną. To pana autorski pomysł. No i co? Niewypał, prawda? Badania marketingowe zawiodły?... Jest takie powiedzenie: nie potrafisz, to nie pchaj się na afisz.

A co z obsługą ulicy Batorego i kuriozalną lokalizacją parkingu P+R na Osiedlu Piastowskim? Czy po wykazaniu absurdalności, pomysły spadły z planu? A szkoda, byłoby do kompletu ze Szpitalną...”

 

 

 

 

 

Spis treści