Napisz do nas.
info@bezcenzury.ketrzyn.pl

Media

 

 

 

 

 

 

Pożary autobusów elektrycznych

W 2021 roku doszło do trzech dużych pożarów autobusów elektrycznych. W Hanowerze spaliło się 8 autobusów, stacja ładowania i hala postojowa. W Düsseldorfie 38 autobusów i hala postojowa.

W Stuttgarcie 30 września, spłonęło 25 autobusów. Monachium wycofało z ulic autobusy elektryczne nowego typu, tego który podobno rozpoczął pożar w Stuttgarcie, do czasu wyjaśnienia przyczyn pożarów.

Link https://twitter.com/i/status/1443672806261153800

Gdy zapali się autobus elektryczny to rzadko udaje się go ugasić. W przypadku pożaru elektrycznego samochodu osobowego można przykryć go (zatopić) płynem gaśniczym, całkowicie odcinając dopływ tlenu. Duży autobus płonie dopóki tlen dopływa do palących się elementów: tworzyw naturalnych i sztucznych, przewodów elektrycznych...

Link https://twitter.com/i/status/1443670479550701571

Przyczyną pożarów może być „niestabilność termiczna” akumulatorów ze stałym elektrolitem, stosowanych w pojazdach elektrycznych. Podczas ładowania lub podczas jazdy, może dojść do przegrzania, zwarcia lub uszkodzenia mechanicznego ogniwa akumulatora. Powoduje to uwolnienie tlenu który wchodzi w reakcję z elektrolitem i zapłon ogniwa. Wytworzone ciepło powoduje niestabilność termiczną następnych ogniw a następnie pożar całego pojazdu. Palący się autobus powoduje pożary następnych, stojących obok. Gaszenie akumulatora pianą nie zatrzymuje pożaru ponieważ rozwija się on wewnątrz szczelnej obudowy. Polewanie wodą może spowolnić pożar, lecz go nie zatrzyma.

Link https://twitter.com/i/status/1443671513870307332

Chmura toksycznego dymu powstała w wyniku pożaru zniweczyła oszczędności emisji spalin autobusów z silnikami wysokoprężnymi i spowodowała duże szkody ekonomiczne.

PS

Akumulatory autobusów elektryczne są  ładowane prądem elektrycznym. W Polsce, ten dodatkowo potrzebny prąd, pochodzi z najbardziej szkodliwego węgla brunatnego. Dlatego w naszym kraju, te autobusy są bardziej szkodliwe dla naszego środowiska niż autobusy napędzane gazem lub nowoczesnymi silnikami wysokoprężnymi.

Autobus elektryczny jest 4 razy droższy od spalinowego. Ekologiczny autobus napędzany gazem, tylko dwukrotnie droższy. Na obydwa typy autobusów można uzyskać dofinansowanie. Po 6-8 latach w autobusie elektrycznym trzeba wymienić akumulatory, które kosztują 3/4 nowego autobusu spalinowego. Komu zależy na wprowadzaniu drogich w eksploatacji i wątpliwych ekologicznie w skali światowej autobusów elektrycznych? 

Dlaczego burmistrz nie przedstawił radnym i mieszkańcom analizy ekonomicznej zakupu i eksploatacji dla autobusów: elektrycznych gazowych i spalinowych, dla okresu eksploatacji 10, 15 i 20 lat

Burmistrz nie umie tego wyliczyć?

Analizy ekonomiczne dla autobusów elektrycznych wykazują straty? 

 

 

 

 

 

 

Spis treści