Jednym głosowaniem przegrać wszystko? Cz.3.
czyli
Niewiedza Niedziółki
i jego radnych
ważniejsza niż fakty ?
27 maja 2021 roku, to data, w której władze miejskie pokazały, że niewiedzę cenią bardziej niż bezsporne fakty. To również dzień, w którym radni udowodnili, że gdy w grę wchodzą sprawy ważne z punktu widzenia interesu miasta i mieszkańców, potrafią je zgodnie przegrać. To dzień triumfu schizofrenii decyzyjnej i pogardy dla logiki.
Himalaje absurdu - czyli za, a nawet przeciw...
Radni sprowadzili dyskusję do poziomu absurdu i bez znaczenia pozostaje to, czy ich błyskotliwe wynurzenia były wynikiem własnej ignorancji, czy spolegliwości wobec Niedziółki.
Werbalnie bronili drzew, po czym głosowali za rozwiązaniem związanym z ich wycinką. Poruszali kwestie związane z ekologią transportu, po czym przeforsowali rozwiązania z gruntu rzeczy szkodliwe. Jeden spośród radnych przez decyzję których TIR-y rozjeżdżą Kętrzyn, bronił swojego "wkładu" w ekologię tym, że jeździ na hulajnodze elektrycznej (!)
Inny radny proponował, żeby mało ekologiczne elektrobusy zasilane prądem wytwarzanym z energii pochodzącej z węgla, wesprzeć fotowoltaiką. I znowu ta szkodliwa niewiedza kętrzyńskich samorządowców, albo co gorsza cyniczne robienie sobie kabaretu za pieniądze podatników. Otóż pan radny pominął kilka istotnych faktów. Wydajność energetyczna paneli jest niewielka i nawet wyklejenie całego dachu autobusu matą fotowoltaiczną, pozostaje bez znaczenia dla energii wykorzystywanej na cele trakcyjne pojazdu. Takie panele mogą być wsparciem dla obsługi urządzeń pokładowych autobusu - typu monitoring, system informacji pasażerskiej itd. Przy fotowoltaice liczy się efekt skali, a powierzchnia dachu autobusu jest na to za mała.
Gdzie jest granica populizmu pod publiczkę kętrzyńskich urzędników – burmistrza i zastępcy oraz głosujących wbrew faktom, spolegliwych radnych? Jakie jeszcze decyzje sprzeczne z interesem Kętrzyna radni są zdolni przegłosować? Jak daleko są w stanie posunąć się w takim działaniu?
Ale Niedziółka mówił nieprawdę i pominął istotne fakty, a wszystko co przed ale nie ma znaczenia...?
Radni gdyby tylko chcieli, mogli się zastanowić i głosując odrzucić wszystkie szkodliwe koncepcje urbanistyczno – transportowe. Mogliby, gdyby dysponowali właściwymi danymi. Zakładając niewiedzę radnych, mieli oni pełne prawo bazować na tym, co mówił burmistrz Niedziółka. Może nawet działali w dobrej wierze, traktując dane przytoczone przez burmistrza za pewnik.
Oczywiście ich ignorancja jest naganna, ale Niedziółka mówiąc nieprawdę i pomijając ważne fakty, być może wprowadził radnych w błąd. Czy wyzyskał niewiedzę radnych? Jeśli nawet nie, to i tak głosowano bez właściwej wiedzy na temat przedmiotu głosowania i to powinno czynić je nieważnym.
Zakup pojazdów stanowi tylko jeden z elementów procesu inwestycyjnego. Kwotę którą przedstawiał Niedziółka, należałoby powiększyć o koszt wymiany akumulatorów po 5 - 6 latach eksploatacji za cenę jednostkową rzędu 0,6 mln. złotych. Akumulatory w ciągu 20 lat muszą być wymienione 3 razy. Po przemnożeniu przez liczbę 4 autobusów mamy kwotę 7,2 mln. złotych - czyli równowartość około 7 fabrycznie nowych autobusów spalinowych, spełniających najwyższą normę emisji spalin Euro 6.
Wobec złożoności aspektu elektromobilności, proces inwestycyjny musi być poprzedzony opracowaniem analizy ekonomicznej i koncepcji systemu zarządzania. Czy burmistrz miasta dysponuje takimi, rzetelnymi analizami?
Pan M.
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej 'Polityce Cookies'.
Dowiedz się więcej o nasze Polityce cookies