Napisz do nas.
info@bezcenzury.ketrzyn.pl

Media

 

 

 

 

 

 

W czyim interesie działa Niedziółka?

W komentarzu pod  ostatnim  tekstem o komunikacji, pada stwierdzenie, że moja kolejna diagnoza kętrzyńskiego transportu znowu okazała się prorocza. Tym razem chodzi o kompletną porażkę nowego układu komunikacji miejskiej w dniu 6 lutego. Czy odczuwam z tego powodu satysfakcję? Absolutnie nie.

Kolejna kadencja upływa pod znakiem dalszej dewastacji  transportu w Kętrzynie, który jeszcze dekadę temu miał świetne warunki do wdrożenia modelowych rozwiązań. Niedziółka afirmuje obwodnicę w formie przedstawionej przez ZDW - czyli bubel, który nie wyeliminuje tranzytu z ulic miasta (ja proponowałem rozwiązanie właściwe i skuteczne), psuje geometrię jezdni ulic, po których kursują autobusy miejskie (Ogrodowa, a niebawem i Jagiełły), dokonuje zakupu niefunkcjonalnych autobusów elektrycznych, a do kompletu rozwala wspólnymi siłami swoich kadr i podmiotu zewnętrznego - układ linii autobusowych. 

Wielokrotnie wskazywałem szkodliwą  w analogicznym zakresie - działalność poprzedniego burmistrza, ale tak jak pisałem w artykułach z serii "Niedziółka grabarzem kętrzyńskiej komunikacji", to obecny włodarz zakończy tę patologiczną sztafetę, w której od 15 lat biorą udział także radni i wbije gwóźdź do trumny kętrzyńskiej komunikacji miejskiej. W tej chwili, w mojej ocenie  właśnie zaczął to robić.

Skalę  bałaganu wprowadzonego przez Niedziółkę obrazują pytania, jakie padały na wczorajszej debacie, która przy właściwym zarządzaniu miastem, w ogóle nie powinna się odbyć. Rozwiązania  poprzedzone rzetelną analizą powinny być na tyle dobre i trafione, że debata byłaby zbędna, a pasażerowie pozostaliby usatysfakcjonowani poczynionymi zmianami bez potrzeby korekty. Jednak uzyskany stan jest krańcowo różny. Czy taki był cel zatrudnienia podmiotu zewnętrznego? Tymczasem mieszkańcy wykazali to, o czym pisałem wcześniej: kompletne niedostosowanie układu do potrzeb. Co więcej, w zasadzie wszystkie uwagi wyeliminowałby projekt mojego autorstwa z 2018 roku. Projekt, z którego elementy wykorzystano, bezrefleksyjnie je kopiując i włączając do nowego rozkładu. Po stokroć wstyd panie burmistrzu Niedziółka - bo przecież politycznie to pan za to odpowiada.

Uczestniczący w debacie zwrócili uwagę na fatalną informację pasażerską (pisałem o tym na KBC) w tym nieczytelne rozkłady jazdy, zły układ linii i niskie częstotliwości kursów - a przecież autobusy miały kursować dużo częściej i do tego miało być taniej.

 

Przypominam, że wielokrotnie informowałem, iż komunikacja po reformie Anno Domini 2023, wbrew szumnym zapowiedziom panów Niedziółki i Wróbla pozostanie usługą socjalną, niezdolną konkurować z transportem indywidualnym. Potwierdza to nadal wzmożony ruch samochodów osobowych w godzinach szczytu komunikacyjnego w rejonach największych zakładów pracy i faktu tego nie zmieni żadna narracja wykreowana na potrzeby absorpcji środków unijnych; żadne pustosłowie legitymizujące zakup autobusów elektrycznych w ramach dopychanej kolanem w regionie agendy zrównoważonego rozwoju, mającej w moim przekonaniu ze zrównoważonym rozwojem tyle wspólnego, co krzesło elektryczne z krzesłem. 

 

A tak wygląda miasto na mapie satelitarnej Google w godzinach 14 - 16. Stoi ul. Chrobrego, stoi całe centrum, stoi ul. Sikorskiego w obie strony na odcinku od ul. Rataja do ronda Rogaczewskiego.

Ale do rzeczy. Biorący udział w dyskusji zwrócili uwagę na źle zlokalizowane nowe przystanki. Zastrzeżeń nie ma chyba tylko do przystanku przy Lidlu, który pochodzi z mojego projektu optymalizacji z 2012 roku. Tymczasem w ramach projektu Rewitalizacji Systemów Transportowych opracowanego w latach 2014 - 2017 i gotowego w roku kolejnym, wskazałem na potrzebę utworzenia zespołu przystankowego Rondo Rogaczewskiego poprzez utworzenie przystanków bezpośrednio za rondem na wylocie w Pileckiego i Sikorskiego w stronę Rataja (w stronę centrum przystanek jest vis a vis "Magry"). 

O potrzebie stworzenia tych przystanków informowałem radnego Rypinę przed wyborami w 2014 roku, a następnie w roku 2018, co znalazło odzwierciedlenie w złożonych wnioskach i tekście  "Te przystanki muszą powstać" - zamieszczonym  na stronie Rypina pl. Po wyborach jednak wykonano knota - czyli bezsensowny przystanek dwukierunkowy na Pileckiego, który dla linii skręcających czyni odległość międzyprzystankową na absurdalnym poziomie 150 metrów, natomiast równocześnie nie rozwiązał problemu pasażerów jadących w stronę Rataja. Wykonanie kolejnego jak wnioskują w akcie desperacji uczestnicy debaty, stworzy kompletny chaos z odrębnymi przystankami dla każdej linii, zamiast zespołu trzech przystanków Rondo Rogaczewskiego: na wylocie w Sikorskiego w stronę centrum (istniejący), w stronę Rataja i na Pileckiego w kierunku Ronda Kombatantów. Widzi Pan burmistrzu Niedziółka, nawet i to schrzaniliście.

 

Na wątpliwej reformie, która zawiera kilkadziesiąt błędów w pakiecie z błędami proceduralnymi, które w świetle dofinansowania i uchwały Rady Miasta czynią kursy poza miasto do Karolewa i na Cmentarz Komunalny w Nowej Wsi - nielegalnymi (!), zyskał producent chińskich autobusów elektrycznych. Zyskał także podmiot GF Transport Consulting - współautor rozkładów jazdy i zdaje się nowego ich wzoru, który nie przypadł do gustu pasażerom. Zyskała cała "kamaryla" w regionie naganiająca Mazurom elektromobilność. A co zyskali mieszkańcy? W moim przekonaniu nic. Wróć! Zyskali zamianę małych autobusów klasy MIDI na tej samej klasy małe autobusy, tyle że z trudno dostępną tylną częścią pojazdu (tzw. autobusy niskowejściowe). Co jeszcze otrzymali mieszkańcy? Chaos, który na długo zniechęci ich do korzystania z transportu publicznego. Ciśnie się więc na usta naturalne pytanie: w czyim interesie Pan działa, panie burmistrzu Niedziółka? 

Pan M.

KBC

Polecamy artykuły Pana M.

Mógł być hit, będzie kit. (Cz.1)

Mógł być hit, będzie kit. (Cz.2)

Te przystanki muszą powstać!

Niedziółka grabarzem kętrzyńskiej komunikacji???

Niedziółka grabarzem kętrzyńskiej komunikacji??? Część II

Niedziółka grabarzem kętrzyńskiej komunikacji??? Część III

Niedziółka grabarzem kętrzyńskiej komunikacji??? Część IV

Niedziółka grabarzem kętrzyńskiej komunikacji??? Część V

Niedziółka grabarzem kętrzyńskiej komunikacji? Część VI

Niedziółka grabarzem kętrzyńskiej komunikacji? Część VII

Niedziółka grabarzem kętrzyńskiej komunikacji? Część VIII (ostatnia)

Blamaż na starcie, czy odkrycie kart?

A jednak blamaż i to po całości…

 

 

 

 

Spis treści