Napisz do nas.
info@bezcenzury.ketrzyn.pl

Media

 

 

 

 

 

 

 Niedziółka  sięga

do  kieszeni  rodziców

najmłodszych  dzieci.

KBC

Czy 400 zł za dziecko w żłobku, to dużo, czy mało?

Niedziółka zarabia 19 tysięcy zł miesięcznie.

Duczek bierze 3 tysiące netto diety.

Co mają zrobić zwykli rodzice, którzy ciężko pracują na własne mieszkanie i dla nich każda złotówka jest ważna?

* * *

Dlaczego nie opublikowano na stronie BIP projektów podwyżek opłat za pobyt dzieci w żłobkach?

Dlaczego nie było konsultacji z rodzicami dzieci w sprawie podwyżek opłat?

Dlaczego sesję zwołano z dnia na dzień?

Dlaczego na godzinę 12, kiedy rodzice dzieci  są w pracy?

 

Dlatego aby przepchnąć podwyżki po cichu, bez wiedzy rodziców!

 

KBC obiecuje, że pokaże zdjęcia i nazwiska tych radnych, którzy sami podwyższyli sobie diety, a teraz kosztami będą obciążać rodziców dzieci.

 

 

 

 

 

 

Pan burmistrz kłamie?

Marek Jaskuła - mieszkaniec Kętrzyna, podczas 55 Sesji Rady Miejskiej, wystąpił w imieniu mieszkańców swojego osiedla:

- Jesienią 2018 roku pan burmistrz, na moje wnioski w sprawie funkcjonowania komunikacji miejskiej, odpowiedział: „wykonanie brakujących wiat związane jest z zabezpieczeniem środków finansowych na ich zakup oraz sprawdzenie możliwości ich usytuowania”.

Zwróciłem się do radnego pana Nowaka, żeby w moim imieniu a także mieszkańców osiedla, zadał pytanie w sprawie wiat na ulicy: Gdańskiej, Poznańskiej, Klonowej i Jaśminowej.

Pan burmistrz odpowiedział następująco: „W związku z wnioskiem, złożonym 5 maja 2022 roku, w sprawie postawienia wiaty przystankowej przy ulicy Klonowej w Kętrzynie informuję, że autobus na tej linii ma 4 kursy dziennie.  Ilość użytkowników korzystających z niego jest niewielka.”

Czyli mamy tutaj dwa kryteria. Jedno to ilość kursów, drugie ilość uczestników korzystających. Jest i trzecie kryterium, które zacytuję: „i są to głównie mieszkańcy pobliskiego osiedla”.

Chciałbym ustosunkować się do tych kryteriów. 

Pierwsze kryterium: 4 kursy dziennie, to [red: według burmistrza] za mało na postawienie wiaty.

Otóż, pan burmistrz kłamie?

Tam jest 8 kursów dziennie!  Natomiast dla przykładu - 4 kursy dziennie przy Alei Rotmistrza Pileckiego – tam jest wiata.

Inny, odwrotny przykład - 39 kursów z przystanku przy ulicy Sikorskiego [12] na wysokości starej apteki. Tam jest 39 kursów - wiaty nie ma! Czyli postawienie wiaty jest nie zależne od ilości kursów.

Drugie kryterium: „Ilość użytkowników korzystających z tego przystanku jest niewielka”.

Pozwoliłem sobie jednego dnia być na tych przystankach i sprawdzić. Na przystanku Poznańska wsiada sześć osób. Na przystanku Klonowa wsiada jedna, dwie osoby. Na przystanku Jaśminowa wsiada cztery, pięć osób. Wychodzi mi 10 - 12 osób z tych bloków osiedlowych. Na Alei Pileckiego, [sprawdziłem] dwa kursy, nie wsiadał nikt. Byłem drugiego dnia, dwa kursy, nie wsiadał nikt.

Czyli ilość osób wsiadających i wysiadających nie jest kryterium.

Zostaje nam tylko trzecie kryterium: „są to mieszkańcy pobliskiego osiedla”.

Czy kryterium, że ja [w domyśle: burmistrz] kogoś [mieszkańców] lubię albo nie lubię, jest kryterium do stawiania wiaty?

Dlaczego państwu zawracam głowę?

Otóż, w Ustawie, z dnia 12 grudnia 2010 r., o publicznym transporcie zbiorowym, w Art. 18. jest wyraźnie napisane. „Do zadań własnych gminy w zakresie publicznego transportu zbiorowego należy: budowa, przebudowa oraz remont wiat przystankowych”

Chciałbym od państwa, jako najwyższego organu, rady miejskiej, usłyszeć:

Czy antypatie burmistrza są ważniejsze,

czy zapis ustawy?

 

 

 

 

Karteluszek zastępcy Wróbla,

czyli stracone dofinansowania.

Stanisław Kulas – Wiceprezes Stowarzyszenia Mieszkańców „Mieszkam - Płacę – Wymagam” w Kętrzynie, podczas LV Sesji Rady Miejskiej w Kętrzynie, wystąpił z:

Wnioskiem do Rady Miejskiej w Kętrzynie i Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Kętrzynie o przeprowadzenie kontroli nadzwyczajnej w celu wyjaśnienia przyczyn i ustalenia urzędników, winnych zaniedbań przy składaniu wniosków o dofinansowanie, oraz

Wnioskiem do Burmistrza Miasta Kętrzyn o wyjaśnienie: dlaczego miasto Kętrzyn uzyskało najniższe bezzwrotne dofinansowanie w przeliczeniu na jednego mieszkańca Kętrzyna?

Na zakończenie swojego wystąpienia Stanisław Kulas powiedział, że: (…) burmistrz miasta Ryszard Niedziółka jest odpowiedzialny za brak 56 400 000 zł (potencjalnego) dofinansowania!

Burmistrz Niedziółka milczał. Zaczął mówić jego zastępca, Wróbel:

Szanowni państwo. Tylko chciałem państwu pokazać, żeby państwo mieli może świadomość (…), że to jest tej grubości [red: 1,5 cm] mniej więcej wygląda jeden z kilku tylko wniosków unijnych, który składamy i każdy wniosek unijny, który samorząd pisze (…). Więc tego rodzaju dokumentację musimy wytworzyć by taki wniosek złożyć. Każdy czynnik tego wniosku ma swoja punktację i ją z góry widzimy. Mniej więcej wiemy ile za daną czynność, za daną rzecz, możemy otrzymać punktów i sprawdzamy, czy jesteśmy w stanie otrzymać dofinansowanie.

 

A teraz czary mary, wyciągam państwu karteluszkę i to jest wniosek rządowy, który składają samorządy, taka karteluszka, na której piszemy to, co chcieliśmy zrobić, ale nie wiemy, jakie są kryteria oceny? Nie wiemy, kto to czyta? Czy ktoś w ogóle ktoś to czyta?

Czy to jest wielki totolotek? To jest to porównanie, żebyście państwo wiedzieli. Bardzo byśmy chcieli, żeby miasto otrzymywało środki adekwatne do liczby mieszkańców, ale niewiele jest takich samorządów, które tego rodzaju przelicznik otrzymują. No chyba, że tam może jest burmistrz lub wójt, który może jest gdzieś bliżej kogoś, kto taką walizkę ma i takie pieniądze może samorządowi przywieźć.

Stanisław Kulas odparł:

Szanowni państwo. (…) Jak w jednostronicowym wniosku przedstawić projekt, aby dostać dofinansowanie, aby dostać więcej niż inni?

Jeżeli wniosek do Urzędu Marszałkowskiego ma półtora centymetra (grubości), a wniosek do dofinansowania z Programu Inwestycji Strategicznych to jedna kartka, trzeba się dobrze zastanowić, jak go wypełnić. Jeżeli zastępca burmistrza Wróbel podchodzi do wypełnienia wniosku (niedbale), jak do „karteluszka” to nie dziwię się, że taki słaby był wynik dofinansowania dla Kętrzyna

KBC

Kętrzyn otrzymał 8 550 000 zł dofinansowania,

329 zł na 1 mieszkańca.

Giżycko otrzymało 19 584 900 zł dofinansowania,

721 zł na 1 mieszkańca.

Wróbel był jednym z kandydatów na burmistrza Giżycka. Gdyby Wróbel wybory wygrał, to dzisiaj wypełniałby „karteluszki” na dofinansowania w Giżycku.

Giżycko otrzymałoby wtedy dofinansowanie 329 zł na 1 mieszkańca, czyli 8 930 000 zł?

Giżycko z burmistrzem Wróblem dostałoby 10 650 000 zł dofinansowania mniej?

Giżycko ma jednak szczęście. Wróbel wybory na burmistrza przegrał.

PS

Wnioski o dofinansowanie wymagają wiedzy oraz rzetelności, w opisie i uzasadnieniu projektu. Czy nieudolność burmistrza Niedziółki i niedbałość zastępcy Wróbla, to przyczyny bardzo niskiego dofinansowania projektów dla mieszkańców Kętrzyna?

 

 

 

 

LV Sesja

Rady Miejskiej w Kętrzynie

 

1. Otwarcie posiedzenia.

2. Przedstawienie porządku obrad – zgłaszanie wniosków o zmianę porządku obrad.

3. Analiza pomocy społecznej i polityki prorodzinnej za 2021 r.

4. Podjęcie uchwał w sprawach:

4.1 przyjęcie do realizacji projektu oraz wniesienia wkładu własnego do projektu pn.: „KROK PO POMOC” współfinansowany ze środków Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej w ramach Programu Osłonowego „Wspieranie Jednostek Samorządu Terytorialnego w Tworzeniu Systemu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie”,  Organizacjami Pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, na 2021 rok”,

4.3 zmiany uchwały Nr X/76/2019 Rady Miejskiej w Kętrzynie z dnia 18 kwietnia 2019 roku w sprawie utworzenia samorządowej jednostki organizacyjnej „Centrum Usług Wspólnych Gminy Miejskiej Kętrzyn” oraz nadania jej statutu,

4.4 przyjęcia aktualizacji „Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Miejskiej Kętrzyn”,

4.5 zmiany uchwały Nr XLVIII/360/2021 z dnia 30 grudnia 2021 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Miejskiej Kętrzyn na lata 2022-2033,

4.6 zmian w budżecie miasta Kętrzyn na rok 2022,

4.7 przyjęcia wyników kontroli Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Kętrzynie,

4.8 zmiany uchwały nr II/15/2018 Rady Miejskiej w Kętrzynie z dnia 3 grudnia 2018 r. w sprawie powołania Komisji Gospodarki Komunalnej Rady Miejskiej w Kętrzynie.

5. Podjęcie stanowiska w sprawie przekazania projektu regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Miejskiej Kętrzyn.

6. Podjęcie stanowiska w sprawie akceptacji planów pracy komisji stałych Rady Miejskiej w Kętrzynie na II półrocze 2022 r.

7. Sprawozdanie Burmistrza Miasta Kętrzyn z wykonania uchwał Rady Miejskiej w Kętrzynie oraz prac między sesjami.

8. Zapytania do Burmistrza Miasta dotyczące złożonego sprawozdania.

9. Odpowiedzi na zadane zapytania do Burmistrza Miasta.

10. Przedstawienie sprawozdania z działalności Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Kętrzynie za IV kwartał 2021 r.

11. Przedstawienie sprawozdania z działalności Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Kętrzynie za I kwartał 2022 r.

12. Przedstawienie sprawozdania Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Kętrzynie z kontroli pn: „Kontrola delegacji i wyjazdów służbowych Burmistrza Miasta oraz Z – cy Burmistrza za rok 2021 r.”

13. Interpelacje i zapytania radnych.

14. Odpowiedzi na interpelacje z poprzedniej sesji, na które nie została udzielona odpowiedź.

15. Wolne wnioski, informacje, oświadczenia.

16. Przyjęcie protokołu z LIV sesji Rady Miejskiej z dnia 28 kwietnia 2022 r.

17. Zamknięcie LV sesji Rady Miejskiej w Kętrzynie.

Przewodniczący
Rady Miejskiej w Kętrzynie
(-) Dariusz Marek Duczek

Terminy posiedzeń komisji stałych Rady Miejskiej w Kętrzynie:

Komisja Edukacji, Kultury, Zdrowia i Spraw Socjalnych RM – 6.06.22r., godz.12.00, Ratusz Miejski, sala nr 6.

Komisja Gospodarki Komunalnej RM – 7.06.22r., godz.12.00, Ratusz Miejski, sala nr 6.

Komisja Rozwoju Gospodarczego i Finansów RM – 8.06.22r., godz.12.00, Ratusz Miejski, sala nr 6.

 

 

 

 

Spis treści