4 chińskie autobusy elektryczne
kupuje burmistrz Niedziółka?
Dostarczy je Busnex Poland Sp. z o.o., założona w grudniu 2019 r., spółka z bardzo małym kapitałem zakładowym: 5 tys. zł. Właścicielem polskiej spółki jest teraz litewska spółka UAB Busnex. To przedstawiciel chińskiego producenta autobusów Yutong.
W maju, Chiny zwiększyły import ropy z Rosji.
„Chiny bez skrupułów wykorzystują sytuację i zwiększają zakupy krwawej rosyjskiej ropy.” [Cyt. Rzeczpospolita].
Kętrzyn to pierwsze miasto w Polsce, które kupuje chińskie autobusy po rozpoczęciu przez Rosję wojny w Ukrainie (?)
Czy to oznacza, że Niedziółka popiera ..... . ........ (?)
Jaka jest różnica
na dwóch zdjęciach
przystanku
przy ul. Sikorskiego 12 ?
Zapytało o to Stowarzyszenie Mieszkańców „Mieszkam - Płacę – Wymagam” w Kętrzynie, które złożyło wniosek do Burmistrza Miasta w Kętrzynie, o postawienie wiaty przystankowej, przy ulicy Sikorskiego 12 oraz przy ulicy Klonowej.
Wiata i przestawiony bliżej budynku kosz, to fotomontaż pokazujący, jak powinien wyglądać przystanek przy ul. Sikorskiego 12.
KBC
Czy burmistrz Niedziółka postawi tam przystanek?
Z odpowiedzi udzielonej wcześniej,
w sprawie innego przystanku wynika, że
nie jest tym zainteresowany?
Dlaczego?
Burmistrz jeździ samochodem i nie zauważa
pasażerów moknących na przystanku.
Kętrzyn, dnia 18-06-2022 r.
Propozycja usytuowania
wiaty przystankowej
przy ul. Sikorskiego 12.
Po opublikowaniu naszego wniosku do Burmistrza Miasta w Kętrzynie, o postawienie wiaty przystankowej, przy ulicy Sikorskiego 12 oraz przy ulicy Klonowej, jeden z internautów zadał pytania:
1. Jak ustawić tę wiatę, by nie kolidowała z ruchem pieszych na chodniku?
2. Jak ją ustawić, by nie zastawić wejść do lokali usługowych i mieszkalnych?
3. Jak ją ustawić, by nie zasłaniała witryn tych lokali?
W celu odpowiedzi na pytania określono:
Podstawowe wymiary w okolicy przystanku przy ul. Sikorskiego 12, które utrudniają ruch pieszych na chodniku w okolicy przystanku przy ul. Sikorskiego 12 i przedstawiono je na Rys. 1 oraz Rys. 2
Rys. 1. Kilkanaście metrów przed przystankiem kamienna donica postawiona w okolicy szerokich schodów „A” zwęża w tym miejscu ciąg pieszy do ~1,6 m. Minimalna wielkość wymagana przepisami wynosi 1,5 m.
A = 1,6 m B = 1,1 m
Przestawienie donicy, zdecydowanie poprawi płynność ruchu pieszych.
Rys. 2. Przed przystankiem szerokość chodnika od krawędzi schodów „C” do krawędzi jezdni wynosi ~3,6 m.
C = 0,95 m D = 0,6 m E = 1,6 m
Ławka „D”, usytuowana na przystanku przy ul. Sikorskiego 12, ma szerokość ~0,6 m, czyli mniej niż szerokość schodów „C” ~0,95 m.
Ławka z siedzącymi osobami nie stanowi więc przeszkody dla ruchu pieszych po chodniku
Zespół koszy na śmieci wystaje ~1,6 m od krawędzi jezdni i stanowi przeszkodę dla pieszych. Przestawienie zespołu koszy jak najbliżej budynku, podobnie jak przy ul. Sikorskiego 18, zdecydowanie poprawi płynność ruchu pieszych w okolicy przystanku, zwłaszcza podczas oczekiwania pasażerów na autobus.
Rys. 3. Podstawowe wymiary wiaty przystankowej przy u. Sikorskiego 28.
Ławka wiaty przystankowej ma szerokość ~0,45 m, a szerokość „G”, przedniej krawędzi ławki od krawędzi zadaszenia, wynosi ~0,55 m.
F = 1,45 m G = 0,55 m H = 0,9 m I = ~1,2 m
Odpowiedzi na pytania:
1. Jak ustawić tę wiatę, by nie kolidowała z ruchem pieszych na chodniku?
Wiatę przystankową należy postawić na miejsce ławki „D”. Szerokość „G” ~0,55 m od przedniej krawędzi ławki od krawędzi zadaszenia, po doliczeniu technologicznej odległości od ściany budynku (0,1 m do 0,2 m), będzie mniejsza od szerokości schodów „C” ~0,95 m.
Wiata przystankowa nie będzie kolidowała z ruchem pieszych na chodniku.
2. Jak ją ustawić, by nie zastawić wejść do lokali usługowych i mieszkalnych?
Szerokość pomiędzy sąsiednimi schodami jest wystarczająca na postawienie wiaty przystankowej.
3. Jak ją ustawić, by nie zasłaniała witryn tych lokali?
Wiata przystankowa ma konstrukcję ażurową, otwartą, zbudowaną z profili stalowych, więc nie będzie zasłaniała witryn lokali użytkowych. Ściany boczne można osłonić szybami. Usytuowanie przystanku obok lokali użytkowych zwiększa ilość klientów odwiedzających lokale. Towary i elementy reklamowe w witrynach są oglądane przez pasażerów czekających na autobus. Zwiększa to sprzedaż i zyski firm usytuowanych w tych lokalach.
Obwodnica w trzech aktach.
Część pierwsza - odcinek centralny
Gałwuny - Stara Różanka.
Jak wielokrotnie podkreślałem, najlepszym rozwiązaniem dla miasta Kętrzyn i powiatu kętrzyńskiego jest przeprowadzenie obwodnicy w sposób, jaki wskazałem w roku 2013 i 2017. To rozwiązanie pozwoliłoby przenieść cały ruch tranzytowy na obecną drogę 650, a formalnie na zmianę przebiegu drogi 592 na odcinku Kętrzyn - Giżycko. Obecna droga 592 na tym odcinku stałaby się drogą powiatową o subregionalnym znaczeniu, służąc społeczności powiatów kętrzyńskiego i giżyckiego, a sezonowo - również turystom.
[Rys.1] Przebieg obwodnicy rekomendowany w roku 2013.
Wobec braku zainteresowania kompleksowym rozwiązaniem problemu ruchu drogowego na terenie powiatu kętrzyńskiego przez władze miasta, powiatu i województwa, a także w związku z forsowaniem "bubla", który nie dosyć, że nie rozwiąże problemów - to stworzy nowe, przygotowałem skorygowaną wersję koncepcji obwodnicy dostosowaną do założenia pozostawienia ruchu tranzytowego na obecnym odcinku drogi 592 w kierunku Giżycka. Przedmiotowe rozwiązanie jest więc na swój sposób kompromisem, ale też, co należy podkreślić - jedynym akceptowalnym sposobem przeprowadzenia nowej drogi w wariancie pozostawienia tranzytu na odcinku Kętrzyn - Giżycko.
[Rys.2] Szkic skorygowanego przebiegu obwodnicy na tle forsowanego przez ZDW "bubla".
Obwodnica składa się z trzech odcinków zasadniczych: Muławki - Gałwuny, Gałwuny - Stara Różanka, Stara Różanka - Karolewo. Każdy z nich można realizować odrębnie, co przyspieszy realizację całego przedsięwzięcia. Optymalnie byłoby rozpocząć budowę drogi od odcinka centralnego Gałwuny - Stara Różanka. Odcinek ten sam w sobie nie zapewni ani przejścia drogi 591, ani w pełnym zakresie drogi 592. Jest jednak kluczowy dla zdjęcia ruchu tranzytowego z ulicy Daszyńskiego i Traugutta oraz odciążenia ulicy Sikorskiego, a także ciągu ul. Skłodowskiej - Aleja Pileckiego.
[Rys. 3] Odcinek Gałwuny - Stara Różanka wraz z obiektami budowlanymi. Kolor czerwny - projekt ZDW.
Kolor niebieski - skorygowany przebieg obwodnicy.
Realizacja odcinka centralnego powinna obejmować węzeł drogowy typu WB u zbiegu obwodnicy z ulicą Sikorskiego, oraz rondo zwykłe średnie wraz z obejściem typu "by - pass" dla relacji północ - zachód, a w przypadku braku uzyskania wymaganej odległości wlotów południowego i wschodniego - również dla relacji południe - wschód. Węzeł WB w Gałwunach ma docelowo zminimalizować opór dla docelowego odcinka "A" Muławki - Stara Różanka i uczynić obwodnicę konkurencyjną dla obecnego przejazdu ulicami miasta w ciągu drogi 591. Wykonanie węzła powinno w minimalny sposób ingerować w krajobraz i w maksymalnym stopniu wykorzystywać walory terenowe. Wobec powyższego, na bezkolizyjnym skrzyżowaniu, jak wskazałem to w roku 2013, ulica Sikorskiego powinna przebiegać wiaduktem na poziomie "0", natomiast obwodnica na poziomie "-1" wykorzystując naturalne obniżenie terenu po południowej stronie ulicy Sikorskiego (należy wykonać jedynie niweletę po stronie północnej).
[Rys.4] Uproszczony rysunek węzła typ WB z 2013 roku.
Obwodnica powinna być wykonana w standardzie drogi o podniesionej prędkości. Odcinek Gałwuny - Stara Różanka, jako skupiający strumienie ruchu z drogi 591 i 592, powinien być wykonany, jako 2+2 lub 2+1 w układzie naprzemiennym (szczegółowe materiały wykonawcze przekazane zostały 5 lat temu do ZDW).
Rekomendowany przebieg tego odcinka w przeciwieństwie do rozwiązania forsowanego przez Zarząd Dróg Wojewódzkich, uwzględnia ekspansję budownictwa na kętrzyńskich "Falklandach" (obecnie budowane sa domy przy ul. Bolesława Śmiałego, Lawendowej i Chabrowej) oraz odsuwa drogę od Rozlewiska Wopławka mającego od 2009 roku status użytku ekologicznego!
Wypełnia więc w sposób synergiczny wszystkie postulaty urbanistyczne, społeczne i ekologiczne, przy jednoczesnym spełnieniu warunków brzegowych dla właściwego pod względem modelowania ruchu - przebiegu drogi.
Pan M.
Ciąg dalszy nastąpi…
Stowarzyszenie Mieszkańców „Mieszkam - Płacę – Wymagam” w Kętrzynie złożyło wniosek, do Burmistrza Miasta w Kętrzynie, o postawienie wiaty przystankowej, przy ulicy Sikorskiego 12 oraz przy ulicy Klonowej i opublikowało go na swojej stronie internetowej:
www.facebook.com/StowarzyszenieMieszkancowMPW
Po udostepnieniu wniosku na stonie Kętrzyn Bez Cenzury
https://www.facebook.com/KetrzynBezCenzur
jeden z internautów zadał pytania:
Jak ustawić tę wiatę by nie kolidowała z ruchem pieszych na chodniku?
Jak ją ustawić by nie zastawić wejść do lokali usługowych, i mieszkalnych?
Jak ją ustawić by nie zasłaniała witryn tych lokali?
Pytania przesłaliśmy do Stowarzyszenia Mieszkańców „Mieszkam - Płacę – Wymagam” w Kętrzynie, a Stowarzyszenie Mieszkańców odpisało:
Dziękujemy za ważne pytania. Rozwiazanie jest zaprojektowane. Ponieważ dzisiaj jest święto, szczegółowa odpowiedź będzie przygotowana jutro.
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej 'Polityce Cookies'.
Dowiedz się więcej o nasze Polityce cookies