Ofensywa Niedziółki wymierzona w mobilność.
W świetle ogłoszonego przetargu na autobusy elektryczne dla Kętrzyna pomimo merytorycznych uwag formułowanych na portalu Kętrzyn Bez Cenzury, czuję się uprawniony do zadania pytania burmistrzowi Niedziółce;
dlaczego forsuje projekt wbrew kalkulacji ekonomicznej i sprzeczny w moim przekonaniu z interesem publicznym oraz interesem miasta Kętrzyn?
Czy i gdzie jest ten przysłowiowy dopisek małym druczkiem czyniący całe przedsięwzięcie nieakceptowalnym dla Kętrzynian?
Dlaczego zamiast merytorycznej dyskusji miał miejsce festiwal propagandy i legislacyjny galop zwieńczony głosowaniem niekompetentnych w tym obszarze radnych?
Skąd takie parcie na wyprowadzenie publicznych środków z miasta, na nieuzasadniony w świetle stanu prawnego oraz kryteriów ekonomicznych i ekologicznych - projekt elektromobilności?
Skąd takie parcie na przebudowę ulicy Ogrodowej (zamiast jej remontu odtworzeniowego) i to pomimo sławetnej utraty 14 mln. złotych, a niebawem na kosztowną drogę okalającą miasto, której w żaden sposób nie można nazwać obwodnicą?
Chciałbym też zaznaczyć, że w mojej ocenie infrastrukturalny bubel zaprezentowany przez Niedziółkę ma znamiona wydatku nastawionego na nieuzasadniony wzrost kosztów. Nieuzasadniony - niczym elektrobusy i przebudowa ulicy Ogrodowej zamiast jej remontu z zachowaniem obecnej geometrii.
Dlaczego i w czyim interesie burmistrz forsuje powyższe wydatki?
Pikanterii w tym wszystkim dodaje fakt, że wyżej wymienione wydatki przyczynią się do trwałego pogorszenia poziomu transportu w mieście. Pseudoobwodnica z uwagi na wysoki opór odcinka nie rozwiąże problemu ruchu na Daszyńskiego i Skłodowskiej, ale zajmie miejsce dla właściwie zaprojektowanej obwodnicy, przekreślając tym samym raz na zawsze szansę na jej powstanie.
Komunikacja miejska w założonym modelu stanie się typową usługą socjalną o niskim standardzie, co spowoduje dalszy odpływ pasażerów - zwłasza aktywnych zawodowo, którzy zmuszeni będą przesiąść się do własnych samochodów generując dodatkowy ruch i zwiększając niedrożność układu transportowego miasta.
Przebudowa ulicy Ogrodowej wraz z pogorszeniem jej parametrów, to natomiast utrudnianie dostępu komunikacyjnego do potencjalnych obszarów aktywności gospodarczej.
Kto na tym zyska?
Bo straci bez wątpienia Kętrzyn.
Pan M
Czekamy na odpowiedź burmistrza NIedziółki, a przede wszystkim na analize ekonomiczna opłacalności autobusów elektrycznych. Czy Niedziółka umie ją zrobić? Moim zdaniem nie, bo pytaliśmy o nią, w maju 2021 r., w tekstach:
Autobusowa jazda bez trzymanki (cz.1), czyli lans burmistrza na koszt podatnika?
Autobusowa jazda bez trzymanki (cz.2), czyli propaganda zamiast analizy techniczno-ekonomicznej?
Autobusowa jazda bez trzymanki (cz.3), czyli czy radny rozumie ekspertyzę?
Odpowiedzi od burmistrza nie dostaliśmy. Co na to radni podpierający burmistrza? Podjęli decyzję bez analizy skutków finansowych i teraz boją przyznać do swojej niekompetencji?
PS
Portal "Transport Publiczny" napisał:
Fot. MZA Warszawa
W sylwestra co najmniej dziesięć brygad zostało zastąpionych pojazdami spalinowymi, natomiast 3 stycznia podmieniono co najmniej 14 autobusów.
Jak się okazuje, jeszcze gorzej było 30 grudnia, problem wystąpił z 20 brygadami.
Wystąpiły problemy z ładowaniem autobusów elektrycznych, których powodem były warunki pogodowe tj. nagłe duże różnice temperatur i wynikająca z tego bardzo duża wilgoć.
Takie same problemy wystąpiły również w innych polskich miastach.
KBC
Mamy łagodną zimę, a elekryczne autobusy się "posypały".
Co będzie się działo z tymi autobusami, gdy przyjdzie prawdziwy mróz?
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej 'Polityce Cookies'.
Dowiedz się więcej o nasze Polityce cookies