Skąd przyjadą TIR-y?
Najazd ciężarówek na Kętrzyn zbliża się wielkimi krokami. Katalizatorem tego problemu jest oczywiście decyzja podjęta jednogłośnie przez wszystkich radnych rady miejskiej. Szkodliwa decyzja, która ułatwi samorządowi województwa zrealizowanie swoich planów - niestety kosztem Kętrzyna.
Pytanie postawione w tytule, coraz częściej zadają Mieszkańcy, bo "bohaterscy obrońcy interesów Kętrzyna" chyba nadal pozostają dumni że swojej indolencji i karygodnej decyzji. Problem Szanowni Państwo jest jak najbardziej rzeczywisty, chociaż patrząc z dzisiejszej perspektywy umiarkowanej wielkości ruchu ciężkich zespołów pojazdów przez miasto, faktycznie trudno jest dostrzec wiszące w powietrzu zagrożenie. To wszystko zmieni się jednak radykalnie, z chwilą przebudowy drogi 592 do Giżycka.
Droga 592 wraz z drogą 513 na odcinku Lidzbark - Pasłęk oraz odcinkami dróg krajowych w tym DK51 Lidzbark - Bartoszyce, stanowi najkrótsze i najwygodniejsze połączenie portów w Trójmieście i Elblągu z przejściem granicznym w Budzisku koło Suwak. Droga 592 to także najszybsze połączenie dla rosyjskich ciężarówek wyruszających z Obwodu Kaliningradzkiego. O atrakcyjności tego połączenia świadczy chociażby fakt, że już od kilkunastu lat część kierowców nie bacząc na ograniczenia tonażowe, decyduje się mimo groźby kary, na jazdę tą trasą. Zysk na paliwie i czasie przejazdu kusi, chociaż na razie tylko tych, co lubią ryzykować.
Ruch drogowy w badaniach naukowych przyrównuje się do cieczy. Nie bez przyczyny. Potok ruchu podobnie jak strumień wody szuka najkrótszej drogi. Gdy na podwórku stoi kałuża, nie spuścimy z niej wody rysując kredą kreskę na asfalcie lub betonie. Tak samo trudno jest zmusić kierowców do nielogicznej i nieekonomicznej z ich perspektywy jazdy z Gdańska do Suwałk przez Olsztyn i Mrągowo zwłaszcza, gdy przejazd pomiędzy Kętrzynem a Giżyckiem będzie już legalny .
W ramach przebudowy drogi nie tylko zniszczone zostaną jej walory estetyczne, a w obszarze miasta Kętrzyn również i użytkowe, ale podniesiona jej nośność, co oznacza tyle co zielone światło do jazdy przez Kętrzyn dla wszystkich TIR-ów które dziś jadą przez Olsztyn i Mrągowo. "TIRostrada" przez Kętrzyn, to nie tylko obniżenie warunków życia w Kętrzynie, ale też spadek bezpieczeństwa ruchu na całej drodze 592 zarówno w kierunku Bartoszyc, jak i Giżycka.
Dlatego tak ważna jest budowa obwodnicy w Kętrzynie, która ruch w kierunku Suwałk zdejmie z drogi 592 do Giżycka i przerzuci na drogę 650 omijającą praktycznie całe Mazury. Droga 650 została zmodernizowana w wysokim standardzie i już czeka na przejęcie tego ruchu. Wówczas droga do Giżycka stałaby się spokojną drogą lokalną, bezpieczną dla Mieszkańców i Turystów. Niestety głosowanie w dniu 27 maja tego roku może wskazywać, że radni miejscy mają w nosie bezpieczeństwo mieszańców Kętrzyna.
Pan M
Autor posiada wieloletnie doświadczenie w dziedzinie transportu; w obszarze inżynierii ruchu - w tym w analizie, modelowaniu i diagnozowaniu zagrożeń ruchu drogowego oraz opracowywaniu koncepcji i projektów organizacji ruchu.
KBC
Przed przebudową ulicy Traugutta, w 2013 roku, Pan M ostrzegał, że przebudowa tej ulicy wraz z rondami, stworzy niebezpieczne miejsca, ponieważ założenia tej przebudowy są wadliwe. Urzędnicy i radni z entuzjazmem twierdzili inaczej. Dziś rondo Dmowskiego jest punktem wielu kolizji.
Dlaczego urzędnicy i radni nie potrafią uczyć się na swoich błędach? Dlaczego popierają przebudowę drogi 592 i ulicy Mazowieckiej, zamiast budowy obwodnicy i remontu odtworzeniowego drogi 592 i ulicy Mazowieckiej?
Przebudowa, to 200 milionów i przejazd - najazd TIR-ów w Kętrzynie w kierunku Giżycka.
Remont i obwodnica, to 150 milionów i przejazd TIR-ów obwodnicą w kierunku Węgorzewa.
Przebudowa utrudni jazdę samochodem osobowym do Giżycka, bo będą ją blokować wolniejsze TIR-y.
Remont to szybsza i bezpieczniejsza jazda.
Przydrożne drzewo nie najedzie na samochód osobowy.
TIR najedzie samochód osobowy i zgniecie go, jak pudełko.
Dlaczego radni pomimo ostrzeżeń fachowca podjęli to stanowisko?
Dlaczego narażają zdrowie mieszkańców na hałas i spaliny TIR-ów?
Dlaczego narażają życie pieszych mieszkańców na przejściach?
Dlaczego narażają zdrowie i życie mieszkańców jeżdżących samochodem
w Kętrzynie? Jeżdżących do Giżycka, Mrągowa i Bartoszyc?
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej 'Polityce Cookies'.
Dowiedz się więcej o nasze Polityce cookies