Napisz do nas.
info@bezcenzury.ketrzyn.pl

Polecamy

 

41 Sesja Rady Miejskiej w Kętrzynie, w dniu 8 lipca 2021 roku, z głosowaniami nad wotum zaufania dla burmistrza i absolutorium za wykonanie budżetu, trwała 4 godziny i 35 minut. Dyskusja nad raportem o stanie miasta i oceną zarządzania burmistrza Niedziółki trwała prawie 3 godziny.

Zakończyła się uchwałą o nieudzieleniu wotum zaufania dla burmistrza Niedziółki.

Jak głosowali radni ?

W tabeli przestawiano wyniki głosowania radnych miejskich nad wotum zaufania dla burmistrza z podziałem na kluby  radnych.

Czworo radnych zagłosowało odwrotnie niż w poprzednim roku.

KBC

Co było powodem głosowania poszczególnych radnych?

Jakie były wyniki poufnych spotkań, rozmów i obietnic?

Czym (s)kuszono radnych?

Kto i dlaczego zagłosował za wotum zaufania?

 

Napiszemy o tym w najbliższych dniach...

 

 

 

 

 

Czy

celowe ukrywanie faktów

to kłamstwo?

Przewodniczący Rady Miejskiej w Kętrzynie Rafał Rypina, zaniepokojony brakiem działań burmistrza w sprawie remontów i przebudowy kętrzyńskich ulic, w listopadzie 2020 r. zapytał burmistrza Niedziółkę:

 

Burmistrz Niedziółka odpisał w grudniu 2020 r.:

W 2021 r. radni zaniepokojeni bezczynnością Niedziółki zlecili kontrolę. Ustalenia Komisjij rewizyjnej przedstawiliśmy w tekście

Niedziółka winny dużej

straty 14 300 000 zł dofinansowania

Z protokołu Komisji Rewizyjnej wynika, że Niedziółka już 19 września 2020 r wiedział, że stracił dofinasowanie. Ukrywał to przed radnymi i mieszkańcami. Przewodniczącemu Rady Miejskiej udzielił w grudniu 2020 r. wymijającej odpowowiedzi. Czy celowe ukrywanie faktów to kłamstwo?

Ciąg dalszy nastąpi a w nim:

Jak powinien zostać ukarany winny utraty 14 milionów dofinansowania?

Co należy zrobić, aby to się nie powtórzyło?



 

 

 

 

Skąd przyjadą TIR-y? 

Najazd ciężarówek  na Kętrzyn zbliża się wielkimi krokami. Katalizatorem tego problemu jest oczywiście decyzja podjęta jednogłośnie przez wszystkich  radnych rady miejskiej. Szkodliwa decyzja, która ułatwi samorządowi województwa zrealizowanie swoich planów - niestety kosztem Kętrzyna.

Pytanie postawione w tytule, coraz częściej zadają Mieszkańcy, bo "bohaterscy obrońcy interesów Kętrzyna"  chyba nadal pozostają dumni że swojej indolencji i karygodnej decyzji. Problem Szanowni Państwo jest jak najbardziej rzeczywisty, chociaż patrząc z dzisiejszej perspektywy umiarkowanej wielkości ruchu ciężkich zespołów pojazdów przez miasto, faktycznie trudno jest dostrzec wiszące w powietrzu zagrożenie. To wszystko zmieni się jednak radykalnie, z chwilą przebudowy drogi 592 do Giżycka. 

Droga 592 wraz z drogą 513 na odcinku Lidzbark - Pasłęk oraz odcinkami dróg krajowych w tym DK51 Lidzbark - Bartoszyce, stanowi najkrótsze i najwygodniejsze połączenie portów w Trójmieście i Elblągu z przejściem granicznym w Budzisku koło Suwak. Droga 592 to także najszybsze połączenie dla rosyjskich ciężarówek wyruszających z Obwodu Kaliningradzkiego. O atrakcyjności tego połączenia świadczy chociażby fakt, że już od kilkunastu lat część kierowców nie bacząc na ograniczenia tonażowe, decyduje się mimo groźby kary, na jazdę tą trasą. Zysk na paliwie i czasie przejazdu kusi, chociaż na razie tylko tych, co lubią ryzykować.

Ruch drogowy w badaniach naukowych przyrównuje się do cieczy. Nie bez przyczyny. Potok ruchu podobnie jak strumień wody szuka najkrótszej drogi. Gdy na podwórku stoi kałuża, nie spuścimy z niej wody rysując kredą kreskę na asfalcie lub betonie. Tak samo trudno jest zmusić kierowców do nielogicznej i nieekonomicznej z ich perspektywy jazdy z Gdańska do Suwałk przez Olsztyn i Mrągowo zwłaszcza, gdy przejazd pomiędzy Kętrzynem a Giżyckiem będzie już legalny . 

W ramach przebudowy drogi nie tylko zniszczone zostaną jej walory estetyczne, a w obszarze miasta Kętrzyn również i użytkowe, ale podniesiona jej nośność, co oznacza tyle co zielone światło do jazdy przez Kętrzyn dla wszystkich TIR-ów które dziś jadą przez Olsztyn i Mrągowo. "TIRostrada" przez Kętrzyn, to nie tylko obniżenie warunków życia w Kętrzynie, ale też spadek bezpieczeństwa ruchu na całej drodze 592 zarówno w kierunku Bartoszyc, jak i Giżycka.

 

Dlatego tak ważna jest budowa obwodnicy w Kętrzynie, która ruch w kierunku Suwałk zdejmie z drogi 592 do Giżycka i przerzuci na drogę 650 omijającą praktycznie całe Mazury. Droga 650 została zmodernizowana w wysokim standardzie i już czeka na przejęcie tego ruchu. Wówczas droga do Giżycka stałaby się spokojną drogą lokalną, bezpieczną dla Mieszkańców i Turystów. Niestety głosowanie w dniu 27 maja tego roku może wskazywać, że radni miejscy mają w nosie bezpieczeństwo mieszańców Kętrzyna.  

Pan M

Autor posiada wieloletnie doświadczenie w dziedzinie transportu; w obszarze inżynierii ruchu - w tym w   analizie, modelowaniu i diagnozowaniu zagrożeń  ruchu drogowego  oraz opracowywaniu koncepcji i projektów organizacji ruchu.

 

KBC

Przed przebudową ulicy Traugutta, w 2013 roku, Pan M ostrzegał, że przebudowa tej ulicy wraz z rondami, stworzy niebezpieczne miejsca, ponieważ założenia tej przebudowy są wadliwe. Urzędnicy i radni z entuzjazmem twierdzili inaczej. Dziś rondo Dmowskiego jest punktem wielu kolizji.

Dlaczego urzędnicy i radni nie potrafią uczyć się na swoich błędach? Dlaczego popierają przebudowę drogi 592 i ulicy Mazowieckiej, zamiast budowy obwodnicy i remontu odtworzeniowego drogi 592 i ulicy Mazowieckiej? 

Przebudowa, to 200 milionów i przejazd - najazd TIR-ów w Kętrzynie w kierunku Giżycka.

Remont i obwodnica, to 150 milionów i przejazd TIR-ów obwodnicą w kierunku Węgorzewa.

Przebudowa utrudni jazdę samochodem osobowym do Giżycka, bo będą ją blokować wolniejsze TIR-y.

Remont to szybsza i bezpieczniejsza jazda. 

Przydrożne drzewo nie najedzie na samochód osobowy.

TIR najedzie samochód osobowy i zgniecie go, jak pudełko.

 

Dlaczego radni pomimo ostrzeżeń fachowca podjęli to stanowisko?

Dlaczego narażają zdrowie mieszkańców na hałas i spaliny TIR-ów?

Dlaczego narażają życie pieszych mieszkańców na przejściach? 

Dlaczego narażają zdrowie i życie mieszkańców jeżdżących samochodem

w Kętrzynie? Jeżdżących do Giżycka, Mrągowa i Bartoszyc?

 

 

 

 

Pierwsza wygrana właścicieli garaży !
 
Po spotkaniu z urzędnikami miejskimi, w dniu 9 czerwca 2021 r., burmistrz wycofał się ze swoich decyzji w sprawie opłat za wytwarzanie odpadów komunalnych w garażach. 
 
Ponieważ wycofał się tylko do końca 2021 r. właściciele garaży organizują spotkanie, w piątek 25 czerwca 2021 r., o godz 16 przy garażach na ul. Rynkowej, aby uzgodnić wspólne występowanie w obronie swoich praw.
 
Na spotkanie zostali zaproszeni dwaj radni z zespołu roboczego powołanego przez burmistrza.
 
Informacja pochodzi ze strony internetowej Facebook:
 
 

 KBC

Burmistrz wycofał się ze swojej wcześniejszej decyzji obciążania niektórych właścicieli garaży opłatami za odpady komunalne.

Czy przestraszył się głosów oburzenia właścicieli garaży na spotkaniu urzędników miejskich z właścicielami garaży przy ulicy Rynkowej, w dniu 9 czerwca 2021 r.?

Czy poczuł się niepewnie po skutecznym zaskarżeniu do Wojewody jednej z uchwał?

Właściciele garaży pokazali jak skutecznie bronić się przed niesprawiedliwymi decyzjami Niedziółki. 

Czy decyzja    Niedziółki

   była:     Niesprawiedliwa ?

                Niesłuszna społecznie ?

                Niezasadna prawnie ?